Energin försvann snabbt minsann!

Efter att ha vabbat nästan hela förra veckan med Elvira.Så började jag verkligen längta till jobbet.
Idag kom jag till KAOSET. Barnen hade sin morgonkör. Vilket innebär att nästan alla gallskrek i kapp och fler och fler barn vällde in. Jesus Krist alltså!Stressen var ett faktum och svetten lackade. Vi lyckades få tyst på nästan alla och frukosten kunde börja. Var rätt lugnt under frukosten.

Vi fick ut barnen där skreks det och gräts det. För att sedan vara lugnt i en kvart. Innan det var dags att gå in. Och så börjades det om igen......och så har det fortsatt i vågor hela dagen. Fyyy vad det är jobbigt med inskolningar, nya barn, gamla barn och nya arbetslag.Barn som gråter, barn som slåss och påkallar uppmärksamhet.Torka snor och bajs. Man känner sig maktlös när tre pedagoger ska räcka till 16 barn. En ekvation som tyvärr inte går att lösa.

Men om någon månad då kommer det att vara bättre det vet jag ju..
Men just nu vill jag bara spy åt eländet!

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: miixx

söt blogg . allt bra ?

2010-09-08 @ 11:08:07
URL: http://miixxbloggen.blogg.se/
Postat av: Monika

Usch och fy! Hoppas att du fick en lugn kväll hemma då!

2010-09-08 @ 22:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0