En 38 årings tankar

Fattar inte hur åren kan gå så fort!38 år idag två år kvar till 40.
Livet rullar på med jobb,skola och aktiveter för mig och för barnen.
Livet är rätt så slitsamt faktiskt men givetvis härligt också.
Som idag t e x när jag för första gången inser att mycket av min matematikångest från skoltiden har släppt.
Hur jag kan se framemot morgondagen på jobbet ,där jag har flera ideer på hur vi ska få in mer matematik i vardagen på förskolan.Efter att ha hört föreläsningar om matematik hela dagen.

Att bero på ålder igen om en månad fyller min mamma 60 år.
Kan inte fatta hur min moderna och snygga morsa bara om några år går i pension.
Jag hoppas hon får behålla sin hälsa och kan fortsätta vara ute och resa etc.

Något annat jag har tänkt på de senaste dagarna är det ökade våldet, mord och skit.
Om en flicka som bragts om livet efter en utekväll i stan.
Faaan va livet är skört det skrämmer mig!
Så bäst att ta tillvara på det liv man har och hitta guldkorn i tillvaron.

Det ska vara gott att leva!

Kommentarer
Postat av: mehtap

Min djupa alskade syster, tank att du ocksa kommer att fylla 40 nagon gang:-) Harligt med livet for det mesta men visst ar det mycket knasigt da och da och tufft. Skot om dig, kram

2010-10-09 @ 02:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0