Pepparkaksbarn

Idag när vi sitter vid middagsbordet utbrister Tilda ,titta mamma där är ju det där pepparkaksbarnet.
Jag tittar ut genom fönstret och får syn på grannens pojk som är adopterat från Kenya.
Jag säger så säger man inte Tilda.
Ok säg inte till någon att jag sa det säger Tilda.
Nej det ska jag inte göra säger jag.

Jag går och grunnar på varför hon sa så och inser att hon knappt träffat några så mörka barn förrut.

Senare diskuterar vi det hela igen och jag får som svar ja man han ser ut som en pepparkaka en bränd pepparkaka.
Jag frågar om det finns några mörka barn i skolan.
Jo det finns det säger Tilda.

Det har sina orsaker att hon sa så. Hon har ju inte träffat så mörka barn förrut ,men jag är glad att hon sa det hemma annars hade folk börjat undra.Jag fick ju också chans att förklara.

Kommentarer
Postat av: angel

Bra att du förklarade för Tilda att de finns mörkyade barn..Fast det var ju bra att hon sa det hemma och inte ute på stan..

2010-08-26 @ 21:14:04
URL: http://autumgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0