Snart drar allt i gång igen!

Nu är min första jobbvecka gjord så nu är man inne i jobbet igen.
Igår fick vi pratat ihop oss inför inskolning.
Så nu känns allt i sin ordning och vi har fått jättefint och fräscht på vår avdelning.  Det känns super med vårt nya arbetslag ,känns som vi kommer att kunna komplettera varandra bra.

Hemma fortsätter vi och pullar i köket har fått upp en hylla, och idag ska vi väl förhoppningsvis hitta en golvmatta till köket också.

Idag ska barnen klippa sig och jag måsta gå och köpa tights till Tilda, är verkligen inte sugen på att gå i klädaffärer men hon kan ju inte heller gå med söndriga tights.

På måndag ska Tilda börja på fritids stora tjejen och Elvira börjar på förskolan igen.
Själv har jag superångest inför att jag inte kommit någon varit i mitt skrivands som ska vara klartr 3 september och sedan oppneras den 20 september.

Den 23 augusti börjar Stefan plugga så då kommer ekorrehjulel dra igång igen med jobb,plugg,hämta,lämna, laga mat, Tilda börjar på simskola och kör.

Det känns som det är lugnet före stormen.

Tillslut måste jag avsluta med vad min 6 åring frågade mig häromdagen.
Hon tänker mycket den ungen.

-Mamma vad är pluspoäng?Jag förklarade
-Vem var den första människan som dog?
-Jag vet inte svarade jag.
- Jag tror det var gud.
-Ja så kanske det är.

Jag gick och smålog hela kvällen tänk vad mycket hon grubblar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0