Haft en riktigt mysig helg!

Igår bestämde sig jag och Tilda för att ha en mor och dotter idag.
Som vi bokar in då och då när vi känner att hon och jag behöver lite egentid.
Ingen lillasyster som hänger som ett plåster på mig, och inga kompisar som drar i Tilda.

Vi åkte in till stan och köpte biobiljetter till Toy Story 3.
Hade gott om tid så gick runt lite i affärer, Tilda lyckades övertala mig och gå in på Br.
Väl där tjatade hon till sig lite leksaker, Sedan gick vi in på Lindex och köpte ett par överdragssbyxor till Tilda.

Att köpa kläder och skor till min kära dotter tar på krafterna. Då hon har mycket bestämda åsikter om hur kläderna ska se ut och sitta, Gärna fem storlekar för stora så det inte finns någon risk att skava någonstans.
Nu är det bara att hålla tummarna att hon kommer att använda överdragningsbyxorna.För hon kan få för sig att vägra,
även om det passat i affären. Men nu kommer jag att inte ge mig så det så.

Filmen var rätt rolig faktiskt!
Sedan åkte vi hem och lagade mat.
Tilda gick till en kompis och jag och Elvira tog en promenad med Caroline.
Det var verkligen helt underbart i det soliga vädret.

Idag har vi varit i Gräfsnäs och åkt ånglok och lekt på en stor lekplats.
Solen sken och vi åt picnic i det gröna.
Ibland är livet allt bra härligt!



Kommentarer
Postat av: mehtap

Vilken härlig dag! Kul att få vara med småliven!

2010-09-05 @ 20:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0