Byta yrke?

Vissa perioder undrar jag om jag är på rätt ställe.Just nu verkar jag infinna mig i en sådan period.
Varje dag jag går till jobbet och det känns så slitsamt orkar inte med man och barn bara vill tänka på att gå och lägga mig för att orka nästa dag.Just nu kan jag längta tillbaka till min tid i storkök. Där det var stress vissa dagar,men aldrig att du behövde ta med jobbet hem. Så trött på inskolningar,barnskrik och stora barngrupper och en jävla pisslön för detta slitsamma yrke.

Kanske skulle man lämna barnomsorgen ett tag, för att komma på vad jag vill göra när jag blir stor.Men inte lätt att lämna sin trygga fastanställning.Idag tittade jag på andra barnskötarjobb hittade ett föräldrakooperativ med 8 barn 1- 3 år det hade varit något.Men tyvärr behövde det en montessoriutbildag pedagog.

Kommentarer
Postat av: Mehtap

Forstar dig gumman, ibland ar det bara for mycket. Vi satsar pa en halvtidsjobb och tre kafferaster varje dag och en massa bonus, tjanstebil..... hushalssnara tjanster.... Puss!

2010-10-22 @ 19:08:05
Postat av: angel

Förstår det vännen.Du kan ju söka det jobbet ändå

2010-10-22 @ 23:59:17
URL: http://autumgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0